Gyermekfogászat

A rendszeres fogászati ellenőrzést már gyermekkorban érdemes elkezdni: az első fogorvosi vizit optimális esetben 12-18 hónapos korban kellene, hogy megtörténjen. Ekkor a gyermek még előzetes ismeretek, illetve fogproblémák nélkül élheti át a kezeléseket.

Minden gyermeket ajándékkal várunk és a legbátrabbak még Bátorságérmet is kapnak!

barázdazárás gyermekfogászat

BARÁZDAZÁRÁS

A barázdazárás a fiatal maradófogak szuvasodást megelőző kezelése. Ennél a teljesen fájdalommentes beavatkozásnál az őrlőfogak redőinek alapos tisztítása után fényre kötő anyagot helyezünk a barázdákba, így megvédve őket a lepedéktől és baktériumoktól. A hermetikusan lezárt barázda könnyebben tisztítható lesz és hosszútávon egészséges maradhat.

Erre a beavatkozásra legideálisabban a fog előtörését követő fél évben kerül sor, hiszen ebben az időszakban a legsérülékenyebb még a zománc.

FOGZÁSSAL JÁRÓ TÜNETEK

Az első fogászati esemény a gyermek életében a fogzás, amely az alábbi tünetekkel járhat:

• hőemelkedés, ​láz,
  • hasmenés, gyomorbél panaszok,
  • étvágytalanság,
  • fokozott nyáladzás,
  • a baba nyűgössége,
  • éjszakai álmatlanság

Ezeket a tüneteket zselével, hűtött rágókával, fájdalmat csillapító krémmel, homeopátiás szerekkel enyhítheti. A hasmenés és étvágytalanság esetén kiemelten fontos a fokozott folyadékbevitel, ill. láz esetén a lázcsillapítás.

Gyermekkorban kiemelt figyelmet kell fordítani a fogmosásra, már akkor hozzá kell szoktatni a piciket a rendszeres, alapos fogtisztításhoz, ahogy kibújnak az első fogak. Ezeket pelenkával, vagy törölköző sarkával kell megtisztítani. 12-18 hónaposan már felismerhető az ún. baby bottle szindróma. Ez valójában egy baktériumnak (streptococcus mutans) és a gyermek helytelen táplálkozásának a következménye.

A szuvasodás első jeleként általában az első négy darab felső metszőfog krétafehérre színeződik, majd rövid idő múlva barnára változik. Sajnos nagyon hamar elpusztul maga a fog, és a csak a gyökerek maradnak az ínyben. Ezek kezdetben fájdalmat, majd később, 5-6 éves korban már lelki problémát is okoznak csúnyaságuk miatt.

FOGVÁLTÁS

A tejfogak maradó fogakra cserélődése általában 6 éves korban kezdődik meg, és nagyjából 13 éves korig tart. A bölcsességfogak előtörése változó, de gyakran csak 18 éves kor után történik meg.

A maradó fogak előtörése után érdemes a rágófogak felszínén lévő behúzódásokat és mélyedéseket lezárni, mert legtöbbször a fog belseje felé szuvasodnak. A barázdazárással elérhető, hogy az apró rések, amelyek a fog belsejébe vezetnek, lezáruljanak. A kezelés során a fogfelszínt először géllel kell kezelni, majd híg tömőanyaggal feltölteni.

A fogváltással együtt az állcsontok is növekednek. Előfordulhat, hogy amikor még tejfogak és maradó fogak is vannak a szájban, a maradó fog kicsit elfordulva, oldalra dőlve, esetleg soron kívül vagy belül tör át. Ez a folyamat általában az állcsont növekedésével magától helyreáll. Fogszabályozó kezelésre lenne szüksége gyermekének? Tudjon meg többet róla, kattintson ide!

FONTOS INFORMÁCIÓ

Rendelőnkben általában 4 éves kortól fogadjuk a gyermekeket, az ennél fiatalabb kis pácienseket a Semmelweis Egyetem Gyermekfogászati és Fogszabályozási Klinikájára irányítjuk. A klinika rendelésére beutaló nélkül, TAJ kártyával lehet bejelentkezni.

Gyermekfogászati és Fogszabályozási Klinika
1088 Budapest, Szentkirályi utca 47. V. emelet
Tel: (06-1) 318-0011
Fax: (06-1) 266-8269
Weboldal: http://semmelweis.hu/gyermekfogaszat

Jelentkezzen be most a +36 70 381 5871 vagy +36 70 595 5524 számok valamelyikén, vagy kérjen visszahívást tőlünk online az alábbi adatok kitöltésével.

Fogászati ügyelet az Egressy Dentalban!

Fáj a foga? Letört, begyulladt?

Hívjon minket és akár még ma sorra kerülhet!

+3670 595 5524

Célunk, hogy a felmerülő fogászati problémát lehetőség szerint azonnal megoldjuk, a kínzó fájdalomtól mielőbb megszabadítsuk Önt.

Nálunk nincs sürgősségi felár és konzultációs díj, amennyiben a kezelés még aznap elkezdődik.

Fogászati ügyeletünk minden hétköznap 8-20 óra között fogad pácienseket a szabad helyek függvényében.

Előzetes bejelentkezés szükséges, így akár perceken belül sorra kerülhet.

Rendelőnk előtt mindig talál parkolóhelyet is, amennyiben autóval érkezik. Az 1140-es övezetben munkanapokon 8–18 óra között fizetendő várakozási díj 265 forint/óra.